Agenda


08 nov
2024
Supply Chain Experience
Op 8 november wordt de Supply Chain Experience game gespeeld met parttime MBA studenten van de Furtwangen University of applied sciences. Het spel wordt in drie ronden gespeeld. De eerste twee ronden met een traditionele productieorganisatie en in de derde ronde wordt de organisatie in stappen omgebouwd naar een lean organisatie.
Lees verder
13 nov
2024
Supply Chain Management
Op 24 september wordt de Supply Chain Simulation Game gespeeld met studenten van de 3 jarige bachelor opleiding Bedrijfskunde MER van de Hanze hogeschool. In deze game zijn een aantal vernieuwingen opgenomen die het spel nog realistischer maken.
 
Het spel wordt in twee ronden gespeeld.
  • ronde #1: Supply Chain experience - Introductie game + spelronde
  • pauze
  • ronde #2: Supply Chain experience - Verbeteringen + spelronde
&
Lees verder
22 nov
2024
Supply Chain Experience
Op 22 november wordt de Supply Chain Experience game gespeeld met medewerkers van een productieorganisatie. Om alle medewerkers te betrekken werd dit game in een dubbele opzet gespeeld met twee productieorganisaties. Beide organisaties leverden aan dezelfde klant en betrokken materialen van dezelfde leveranciers. Op deze manier konden de twee productieorganisaties gebenchmarkt worden. Het spel wordt in twee ronden gespeeld waarbij de eerste ronde bedoeld was om te ontdekken en de tweede ronde om te ervaren. Na afloop volgde een evaluatie waarbij de ervaringen uit de game werden gelinked aan de eigen processen waarbij de reflectie interessant aanknopingspunten bood om de organisatie verder te ontwikkelen.
Lees verder
15 mrt
2025
Operations Experience
Op 13 maart november wordt de Operations Experience game gespeeld met medewerkers van een serviceorganisatie uit de transportindustrie. De doelstelling van de inzet van serious gaming is om de processen verder te verbeteren. Het spel wordt in twee ronden gespeeld waarbij de eerste ronde bedoeld was om te het spel te ontdekken en de tweede ronde verstoringen te ervaren. In het middag programma worden de ervaringen in de game gekoppeld aan de dagelijkse praktijk. In een eerste brainstorm ronde worden verstoringen in beeld gebracht in een tweede brainstorm sessie mogelijke oplossingen. In de periode daarna zullen de oplossingen getest gaan worden zodat er verbeterde processen worden ontworpen.
Lees verder
JBMS is lid van Saganet, Simulation and Gaming Association Netherlands

(c) 2005-2025  JBMS Serious gaming - Serious gaming, serious learning - Serious gaming: De kracht van beleving